شیوع کمر درد دربین دانش آموزان به دلیل استفاده از کوله پشتی نامناسب!

نوجوانان پرسشنامه ای را دو بار (پایه و پیگیری 3 ماهه) تکمیل کردند که شامل اطلاعاتی در مورد شیوع کمردرد (LBP) و عوارض جانبی مرتبط با آن، مانند استفاده از کوله پشتی اسپرت مدرسه بود که با افزایش خطر مرتبط است. از LBP در آن دانش آموزان.12-14

داده های مربوط به کوله پشتی زنانه شیوع LBP شامل LBP مادام العمر (یک بار در هفته / 2 بار در هفته / 3 بار در هفته / تقریبا همیشه) و LBP در هفته گذشته (بله / خیر) بود.

سن، جنس (زن یا مرد)، وزن (کیلوگرم)، و قد همه عوامل خطر بالقوه (سانتی متر) بودند.

رفتارهای سالم کوله پشتی عبارتند از: بارگیری حداقل وزن ممکن (بله/خیر)، حمل کیف روی دو شانه (بله/خیر)، و استفاده از کمد یا چیزی مشابه در مدرسه (بله/خیر).

هر مورد با 0 برای نشان دادن “نه” و 1 برای نشان دادن “بله” کدگذاری شد و این 3 معیار برای ایجاد یک امتیاز کلی ترکیب شدند، که سپس برای محاسبه کوله پشتی ایمن بر اساس نمره رفتار (از 0 تا 3) استفاده شد.

شرکت کنندگان دو بار مورد ارزیابی قرار گرفتند:

یک بار قبل کوله کوهنوردی برزنتی آزمایش و بار دیگر 3 ماه بعد (پیگیری). برنامه آموزشی 6 هفته ای شامل 6 جلسه (نظری و عملیاتی) بود و در طول روز مدرسه، جلسات تئوری و عملی برگزار شد.

جلسات تئوری پاتوفیزیولوژی انسان، مبانی LBP و شرایط سلامت، ارتقای سلامت و قدرت، طراحی ارگونومیک، نظافت اسکلتی عضلانی، و مطالعه کوله پشتی را پوشش می دهد.

جلسات عملی شامل آنالیز وضعیتی و حمل و نقل وسایل (از جمله کوله پشتی) است.

  • منابع:
    1. Effects of School-Based Educational Program on Backpack Carrying Behavior in Teenage Students
  • تبلیغات: 
    1. کرمی که می تواند بینی شما را کوچک کند
    2. نقش محافظتی جوراب برای پوست و پا
    3. ساختن چرم برای پوشاک
    4. دعوای شدید مسی و رونالدو در مراسم توپ طلای 2022!