با خرید گیاه برگ انجیری بدن خود را در برابر کرونا مقاوم کنید

گیاه برگ انجیری یکی از ویژگی های جالب این درخت این است که برگ های جدید به رنگ صورتی یا قرمز شروع می شوند و سپس سبز می شوند.

این گونه کوچکتر است که شرایط نور نسبتاً کم را برای فیکوس تحمل می کند، اما بهترین عملکرد خود را در نور روشن و غیر مستقیم انجام می دهد.

نحوه مراقبت از گیاه فیکوس در داخل خانه
اما اکنون به توصیه های کلی برای مراقبت هر چه بیشتر از این نوع گیاه می پردازیم.

مانند همه گیاهان گرمسیری، فیکوس ها آبیاری متوسط، نور غیر مستقیم خورشید زیاد و رطوبت متوسط ​​تا زیاد را ترجیح می دهند .

نیازهای خاص نور و آبیاری ممکن است از گونه ای به گونه دیگر متفاوت باشد، اما مراقبت از همه گونه های فیکوس اساساً یکسان است.

بنابراین، اگر یاد گرفته اید که چگونه از یک سویه مراقبت کنید، بیشتر از آن آماده اید که بقیه را امتحان کنید!

خاک و گلدان برای گیاه فیکوس
فیکوس را در گلدانی بزرگتر از ریشه گلدان قرار دهید تا درخت جا برای رشد داشته باشد. مطمئن شوید که گلدان دارای سوراخ های زهکشی است.

از خاک گلدان سبک و با زهکشی سریع با pH خنثی استفاده کنید. خاک گلدان داخل خانه یا کاکتوس با پرلیت افزوده ممکن است موثر باشد، اما ما خاک گلدانی را توصیه می کنیم که مخصوص فیکوس ها ساخته شده باشد.

تهیه آن از ابتدا با استفاده از موادی مانند کوکو ، کمپوست ، پوست درخت ارکیده ، پرلیت و غیره امکان پذیر است.

نور ایده آل برای گیاه فیکوس
به عنوان گیاهان گرمسیری، فیکوس ها در نور زیاد و غیر مستقیم خورشید بهترین عملکرد را دارند. به طور کلی، انواع با برگ های بزرگتر به نور بیشتری نیاز دارند .

یک پنجره رو به شرق بهترین مکان برای قرار دادن فیکوس است، اما یک پنجره رو به جنوب یا غرب نیز می تواند این کار را انجام دهد اگر گیاه را به اندازه کافی عقب قرار دهید تا پرتوهای خورشید بعد از ساعت 10 مستقیماً روی برگ ها نریزد: 00 صبح حدود .