چرم گاو اصل ضخیم طبیعی

انسان ها از هزاران سال پیش از انواع مختلف پوست حیوانات از جمله چرم گاو طبیعی استفاده می کردند. برخی از اولین فرآیندهای تبدیل پوست حیوانات به چرم شامل استفاده از ابزارهایی مانند خراش دهنده هایی بود که برای تمیز کردن چربی از پوست و همچنین استفاده از آن برای برنزه کردن پوست حیوانات استفاده می شد.

چرم گاو اصل ضخیم طبیعی

قیمت چرم گاوی ضخیم

قیمت چرم گاوی ضخیم ضخامت همه پوست گاو (که پوست خام نیز نامیده می شود) بین 6 تا 10 میلی متر است. این ضخامت برای چیزهای زیادی قابل استفاده نیست. چرم گاوی به طور کلی یکی از ارزان ترین نوع چرم است، حتی اگر چندین پوشش و درجه کیفی وجود داشته باشد که می تواند بر قیمت نهایی تأثیر زیادی بگذارد فروش پوست می تواند به حاشیه سود کلی شما اضافه کند ، بنابراین محافظت از آنها سودمند است.

چرم گاوی آنقدر ضخیم است که معمولاً به دو قسمت قابل استفاده تقسیم می شود. ضخامت پوست گاو بدون شکاف حدود 45 میلی متر است که عملاً دوخت آن غیرممکن است. به همین دلیل در بخش خودرو و به ندرت در صنعت مبلمان یافت می شود. اگرچه، این لایه برای تولید چرم بسیار قابل استفاده است. کوریم معمولاً ضخیم ترین لایه در پوست یک حیوان است. بنابراین، پس از شکافتن پوست، بخش‌هایی از کوریم ممکن است در محصولات چرمی یا دانه‌های اصلی وجود داشته باشد.

به طور کلی چهار نوع درجه کیفی چرم در نظر گرفته می‌شود که از بهترین تا بدترین فهرست‌بندی شده‌اند: چرم تمام دانه، چرم دانه‌بندی برتر، چرم اصل و چرم چسب‌خورده. چرم تمام دانه قوی ترین و بادوام ترین چرم است. علاوه بر این، از آنجایی که دانه بسیار سفت است، به خوبی در برابر رطوبت مقاومت می کند. با گذشت زمان، چرم تمام دانه زیباتر و زیباتر به نظر می رسد و در اثر دستکاری پتینه ایجاد می کند. چرم برتر و دومین چرم قوی، چرم با دانه بالا نامیده می شود.

یک اجناس با کیفیت چرم خوب معمولاً دارای دوخت با کیفیتی است که مطابقت دارد. ایرادات در دوخت، سخت افزار و آستر می تواند نشان دهنده ضعیف بودن چرم باشد. به احساس و ظاهر آن توجه کنید. اگر احساس می کنید چرم اشتباه است (سخت، پلاستیکی یا نازک)، احتمالاً اینطور است.چگونه می توان چرم خالص را تشخیص داد؟ چرم واقعی نرم و انعطاف پذیر است، اما احساس دانه دانه نیز خواهد داشت . همچنین نمی‌توانید چرم مصنوعی را کشش دهید، اما چرم واقعی را می‌توان کشید. در نهایت، چرم واقعی احساس گرما می کند، در حالی که چرم تقلبی احساس خنکی می کند. چرم بوی مشخص و بلوطی دارد، در حالی که چرم مصنوعی اینطور نیست.

خصوصیات چرم گاو

خصوصیات چرم گاو خواص چرم گاوی مستقیماً با ویژگی ها سروکار دارد. برای تبدیل آن به موادی برتر برای اثاثه یا لوازم داخلی، لباس، کلاه، کیف دستی، کمربند و کفش. پوست گاو برای اولین بار توسط تمدن های قدیمی مورد استفاده قرار گرفت. آنها گاوهای خود را بزرگ کردند و آموزش دادند و ذره ذره فهمیدند که پوست، که رسماً یک عارضه جانبی بود، می تواند به عنوان بافت استفاده شود.

پوشش گاو به طور گسترده شناخته شده ترین نوع پوست گوساله است، زیرا تمایل به رنگ آمیزی تعداد زیادی تن دارد و تکمیل های متعددی با این هدف اعمال می شود که مانند دیگر انواع جذاب تر پوست گاو به نظر برسد. این امر موجودات مختلف را ایمن می کند زیرا گاوها به هر ترتیبی برای گوشتشان ذبح می شوند و پوست فقط نتیجه تجارت غذا است.

از آنجا پوست، شاخ و سایر قسمت‌ها نیز جمع‌آوری می‌شود تا انواع مختلف محصول برای خدمت به نوع بشر ساخته شود. در مقابل، گاو چنان نعمتی از جانب خداوند متعال است که هیچ یک از اجزای آن قابل استفاده نیست. همه چیز قابل استفاده است. به همین دلیل است که در مناطق روستایی بیشتر کشاورزان نه تنها به تجارت بلکه به عنوان فرزند خود نیز آنها را بزرگ می کنند.

به همین دلیل است که پوسته پوست گاو از نظر ساختاری بسیار منحصر به فرد از هر کشور دیگری در سراسر جهان است. اکنون در زیر به برخی از خواص آن می پردازیم: استحکام و دوام: نسبت به سایر چرم حیوانات ضخیم تر، قوی تر و کمتر در معرض ترک خوردن است. ساختار فیبر قوی و پیچیده آنها باعث می شود در مقایسه با چرم های دیگر قوی و بادوام باشند.

انعطاف پذیری: این چرم انعطاف پذیر، قابل تنفس و انعطاف پذیر است در حالی که با فرم بدن کاربر مطابقت دارد. کم کم به بهترین همراه برای کاربران تبدیل می شود. بنابراین این محصولی که از طریق چرم گاوی تولید می شود برای مصارف روزانه بسیار راحت است. خواص دانه: بالاترین کیفیت چرم گاوی چرم تمام دانه است. این قوی ترین درجه، از بالاترین سطح پوست گاو، درست زیر چرم مو است.

ضد آب: در میان سایر چرم ها، قابلیت ضدآب بسیار خوبی نسبت به سایر چرم ها دارد. اگر به درستی روکش یا واکس زده شده باشند، می توان از آنها به عنوان بارانی در هنگام باران شدید یا آب و هوای بد استفاده کرد. کشورهای خاص زمستانی به دلیل ویژگی چرم به شدت از آنها استفاده می کنند. به راحتی پاره یا پاره نمی شود: دارای پیوند الیافی بسیار قوی است که به همین دلیل چرم گاو به راحتی پاره یا پاره نمی شود.

چرم گاوی کرج

چرم گاوی کرج در سراسر جهان، تقریباً 1.6 میلیارد گاو، از جمله گوساله ، گاومیش و گورخر (تا سال 2011) وجود دارد. سالانه 15 تا 25 درصد از آنها کشتار می شوند. چرم گاوی پرمصرف ترین چرم است و حدود 65 تا 70 درصد تولید جهانی را به خود اختصاص می دهد . پوست گاو قابل استفاده در صنعت چرم 270 میلیون در سال 2021 داده شد. چرم گاو برای زیره و رویه کفش ، برای صندلی ماشین و اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان ، کمربند و بند ، زین ، لباس چرمی و موارد دیگر استفاده می شود.

تقریباً هیچ منطقه ای وجود ندارد که در آن چرم گاو یا پوست گوساله پردازش نشود. در کرج هزاران گاو وجود دارد که بزرگترین ذخیره گاو در کشور است. صنعت چرم کرج که تا کنون بزرگترین تولید کننده چرم در ایران است،از آنجایی که گوشت گاو در سراسر ایران مصرف می شود، پوست خام کافی نیز برای تولید چرم موجود است و بنابراین قیمت آن مقرون به صرفه است.

گاو برای تولید گوشت پس از حدود 24 ماه ذبح می شود. گاوهای شیری و گاو نر بیشتر عمر می کنند، اما پوست آنها نیز آسیب پوستی بیشتری در اثر انگل ها، جراحات و علائم پیری پوست می بیند. چرم گاو پایدار و محکم است و بنابراین همه کاره است. پوست به اندازه کافی بزرگ است که برای مناطق وسیع مورد استفاده قرار گیرد. سطح پوست چرم گاو حدود پنج متر مربع است.

برای یک مبل بزرگ ، تقریباً 25 متر مربع چرم مورد نیاز است. بسته به اندازه سطوح جداگانه، ضایعات بین 30٪ تا 45٪ است و برای سطوح به خصوص بزرگ می تواند حتی بیشتر باشد. با این حال، بین نژادهای گاو تفاوت هایی وجود دارد. چرم گاوی به انواع مختلف چرم گاو مانند پوست گاو اطلاق می شود. تفاوت های جزئی بین گونه ها عمدتاً به الگوی دانه و هاپتیک مربوط می شود.

خرید کیف پول چرم گاو

خرید کیف پول چرم گاو آیا چرم گاوی برای کیف دستی خوب است؟ چرم گاو و بز همچنین چرم ضخیم است که به دوام آن می افزاید. چرم گاوی را می‌توان دستکاری کرد تا یک روکش مجلل صاف داشته باشد، اما حتی با روکش صاف، چرم همچنان در لمس سخت است. کیسه های چرم گاوی برای پوشیدن روزمره یا اگر به کیف هایتان سخت می گیرید عالی هستند.بله، چرم گاوی، درست مانند سایر اصطلاحاتی که می توان برای شناسایی چرم استفاده کرد.

البته چرم “واقعی” یا “اصیل” است زیرا این اصطلاح صرفاً به ماده ای اشاره دارد که از پردازش و دباغی پوست خام گاو به دست می آید.بهترین چرم برای کیف پول کدام است؟ هنگام خرید کیف دستی چرمی، چرم چرم گاوی با کیفیت ترین مواد موجود در نظر گرفته می شود. چرم گاو نه تنها بسیار بادوام است، بلکه از نظر زیبایی نیز جذاب به نظر می رسد. فرقی نمی کند که پوست آن گاو جوان تر باشد یا یک گاو چاشنی. این کیف های چرمی می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند.

پوست حیوان مورد استفاده سیگنال دیگری است که بر قیمت تأثیر می گذارد. چرم گاوی محبوب ترین چرم است و بنابراین گران تر از جایگزین های ارزان تر مانند بز و گاومیش است .یک کیف چرمی چقدر باید دوام بیاورد؟ هنگامی که به درستی از چرم طبیعی مراقبت شود، می تواند سال ها دوام بیاورد. بسیاری از صنعتگران چرم درجه یک حتی کارشان را برای چندین دهه، حتی تا 100 سال تضمین می کنند . این به این دلیل است که چرم اصلی به لطف دوام طبیعی به سادگی برای دوام ساخته شده است.

چرم پتینه گاو

چرم پتینه گاو پتینه چرم چیست؟ درخشندگی نرمی که از طریق استفاده و قرار گرفتن در معرض سطح مواد ایجاد می شود و شخصیت، شخصیتی را به محصول می بخشد. اگرچه پتینه می تواند به بسیاری از مواد مانند چوب، بوم مومی، فلز و سنگ اشاره داشته باشد، اما شاید در مورد چرم مطلوب ترین باشد. این به دلیل این واقعیت است که پتینه مشخصه با کیفیت ترین چرم است.

از آنجایی که چرم به طور طبیعی دباغی می شود، بدون استفاده از مواد شیمیایی برای چسباندن مواد، به مرور زمان با سایش و استفاده به زیبایی پیر می شود. برای افراد مدرن، پتینه چرمی یک میراث ماندگار را پیشنهاد می‌کند که ماجراجویی‌های آن و شما را ترسیم می‌کند. چه چرم هایی بهترین پتینه را نشان می دهند؟ چرم قبل از تولید نگهداری می شود چرم گاو در کارخانه به ویژه چرم دانه کامل دباغی شده با سبزیجات طبیعی بهترین پتینه را در طول زمان ایجاد می کند.

این به این دلیل است که عناصر جهان را در طول زمان جذب می کند، اعم از حرکت، نور خورشید، گرما یا روغن های طبیعی که بدن شما تولید می کند. چرم تمام دانه بالاترین درجه چرم و با بهترین کیفیت مطلق است. این چرم بادوام ترین و مستحکم ترین شکل چرم محسوب می شود زیرا از محکم ترین قسمت پوست حیوانات ساخته شده است. علاوه بر این دوام، اغلب به دلیل داشتن الگوی دانه بندی نزدیک به کیفیت جذاب آن شناخته می شود.

به همین دلیل است که وقتی به طور طبیعی به جای دباغی شیمیایی برنزه شود، پتینه کاملی ایجاد می کند. همه اینها به ایجاد یک چرم با شخصیت کمک می کند. چگونه فرآیند پتینه را تسریع کنیم قرار گرفتن در معرض عناصر خالص ترین راه برای رشد پتینه است. با این حال، عناصر مختلف، پوشش های متفاوتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، نور خورشید و گرما رنگ های طلایی چرم ما را نمایان می کند.

انواع چرم گاوی وبزی

انواع چرم گاوی وبزی پوست بز نوعی چرم است که ممکن است خیلی ها با نام آن آشنا باشند، اما نه چندان با جزئیات. از پوست بز که بر اساس نرمی، استحکام و سبکی به عنوان یکی از مقاوم ترین چرم ها شناخته می شود، در ساخت دستکش، کفش، کیف، پوشاک و لباس های بیرونی و همچنین کیف پول، لوازم جانبی و فرش استفاده می شود. ظاهر، احساس و موارد دیگر در مورد چرم بز کاپشن چرم از پوست بز بر اساس شکل ظاهری، پوست بز دارای بافت دانه‌ای سفت است که شبیه برجستگی‌هایی است که در این نوع چرم مشخص است.

خواص طبیعی پوست بز باعث می شود نه تنها نرم و لطیف باشد بلکه در برابر آب نیز مقاوم باشد. در بسیاری از نقاط جهان، پوست بز هنوز اغلب به عنوان چرم مراکشی شناخته می شود، زیرا از نظر تاریخی از مراکش تهیه شده است. گزینه ای بهتر از سایر انواع چرم انواع چرم با انواع مختلف چرم موجود، طبیعی است که افراد در مورد اینکه کدام نوع چرم گزینه بهتری است، کمی سردرگم شوند. این امر به ویژه زمانی صادق است که مقایسه با چرم پوست بز انجام شود.

برای وضوح بیشتر، ما پوست بز را با برخی از رایج ترین چرم های مورد استفاده جفت کرده ایم تا ببینیم کدام گزینه بهتر است. پوست بز در مقابل چرم گاو در زمینه قدرت، پوست گاو هر روز بر پوست بز غلبه می کند، اما پوست بز انعطاف پذیری بیشتری نسبت به پوست گاو دارد. علاوه بر کشش زیاد، پوست بز از نظر نرمی نیز بر پوست گاو برتری دارد. اگرچه پوست گاو هنگام برخورد با عایق و همچنین یک وزن سنگین بهتر است.

پوست بز در مقابل پوست گوسفند، پوست بز بسیار قوی تر و ناهموارتر از پوست گوسفند است، اما از نظر انعطاف پذیری اینطور نیست. پوست گوسفند انعطاف پذیری بیشتری نسبت به پوست بز دارد. از نظر وزن و نرمی، وزن پوست بز کمی سنگین تر از پوست گوسفند است، همانطور که پوست گوسفند بسیار نرمتر از پوست بز است پوست بره نسبت به پوست بز بسیار قوی‌تر است و نسبت به پوست بره دارای ویژگی‌های ناهموارتری است.