چرم گاوی طرح کروکودیل

چرم گاوی طرح کروکودیل یکی از جذاب ترین و زیباترین مدل های چرم طبیعی طرح دار می باشد که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد. چرم طرح کروکودیل یکی از کمیاب ترین انواع چرم های اصل به شمار می رود و به دلیل خاص بودنش طرفداران و علاقه مندان ویژه خود را دارد. این طرح از چرم به دلیل کمیاب بودنش و استقبال خوبی که از این طرح شده است، قیمت بالایی دارد.

چرم گاوی طرح کروکودیل جزئی از یک چرم طبیعی می باشد که بسیار زیبا و جذاب است. اگر شما این محصول را به صورت مستقیم و بدون واسطه تهیه نمایید می توانید آن را با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنید. این نوع چرم از رنگ های مختلفی برخوردار می باشد و شما می توانید در رنگ دلخواه خود آن را سفارش داده و خریداری نمایید.

چرم گاوی طرح کروکودیل

تهیه چرم گاو

تهیه چرم گاو برای دباغی پوست گاو و تهیه چرم گاو مراحل زیر ر اانجام می دهند:

1- ابتدا پوست را با توجه ضخامت آن از سه تا شش روز در آب می خیسانند.

2- پس از اینکه کاملا خیس خورد و نرم شد آن ها را داخل گودال های آهک می ریزند. در این مرحله آهک زنده را روی خام پاشیده و خمره را پر از آب می کنند. سپس خام خشک را بین چهار تا شش روز در آب آهک قرار داده تا موها کاملا نرم بشوند.

3- خام ها را از خمره بیرون آورده و روی تیر آویزان می کنند و با کارد مخصوصی آن را عورام کاری می کنند.

4- پس از آن خام ها را به خمره دیگری منتقل کرده و روی آن ها آرد جو می پاشند. این عمل باعث می شود پوست ورم کند و نسبت به مواد دباغی حساس شده و گوشت های اضافی روی پوست شل شود.

5- پس از اینکه پوست ها در خمره پخته شد آن ها را از خمره بیرون آورده و روی تیر عمودی قرار می دهند و خام ها را داس می زنند. یعنی گوشت های اضافی را می کنند. پس از آن دوباره پوست ها را در خمره آرد جو گذاشته تا دوباره پخته شود.

6- وقتی سه تا چهار روز پخت دوم را پشت سر گذاشت آن ها را بیرون آورده و در قدح می گذارند و روی آن ها نمک می پاشند و مجددا سه تا چهار روز در قدح نگه می دارند.

7- سپس پوست ها را بیرون آورده و برای مازوکاری در گودال های آجری که با چوب اندود شده می گذارند و روی آن ها گرد مازوی نرم می پاشند. پوست ها به مدت چهار تا پنج روز در این حالت می مانند و هرروز آن ها را زیر و رو می کنند و لگد می زنند.

8-سپس پوست ها را در آفتاب خشک کرده و قسمت گوشتی آن را با سنگ پا پرداخت می کنند.

9- برای رنگ کردن چرم رنگ هایی مانند گل رز، صابون سفید و جوهر گلی را روی رویه پوست می مالند.

10- در انتها برای پرداخت پوست ها، آن ها را روی تخته پرداخت کاری قرار می دهند و رخ چرم را صیقل می دهند.

چرم گاوی نرم

چرم گاوی نرم

چرم گاوی بسته به نوع دباغی که برای چه کاربردی ساخته شده باشد، چه نازک و چه ضخیم باشد به طور خاص و ویژه ای پردازش می شود و بسته به نوع کاربرد چرم و محصولی که قرار است از چرم ساخته شود می تواند هم خشک و ضخیم باشد و هم نرم و منعطف باشد. اما در حالت کلی چرم گاوی نسبت به چرم بزی خشک و سخت تر می باشد. به همین دلیل از چرم گاوی به دلیل مقاومت و ایستایی بالایی که دارد بیشتر برای ساخت محصولاتی مانند انواع کیف ادارای چرم، کیف پول چرم مردانه و زنانه، کیف لپ تاپ چرم، کمربند چرم، کیف پاسپورتی چرم، کیف دوشی چرم، جاکلیدی چرم، جاکارتی چرم و … استفاده می شود.

چرم گاوی ویژگی های منحصر به فردی دارد مانند:

  • مقاومت و دوام: ساختار محکمی دارد و از سایر چرم های حیوانی ضخیم تر و قوی تر است. به همین دلیل نسبت به سایر چرم ها کم تر دچار پارگی و ترک خوردگی می شود.
  • انعطاف پذیری: این چرم انعطاف پذیری بالایی دارد و با فرم بدن سازگار است به همین دلیل برای استفاده روزمره بسیار راحت می باشد.
  • ضد آب بودن: اگر به درستی پرداخت شده باشد و واکس خورده باشد می توان از آن به عنوان بارانی استفاده کرد.
  • ضخیم بودن: به دلیل ضخیم بودن برای دوخت کت، کیف و کفش از این چرم بیشتر استفاده می شود.
  • پوشیدن راحت: با دباغی و پرداخت خوب و مناسب پوشیدن ان به عنوان یک محصول پوشیدنی بسیار راحت و مناسب است.
  • دباغی پوست گاو: دباغی راحتی دارد و هر روش برنزه سازی را می توان روی آن استفاده کرد.

قالیچه پوست و چرم گاو

قالیچه پوست و چرم گاو یکی از صنایعی که خلاقیت و تنوع آن هیچ حد و مرزی را نمی شناسد بازار فرش می باشد. یکی از خاص ترین فرش هایی که می توانید در این بازار پیدا کنید، فرش پوست و چرم است. این فرش ها که از چرم طبیعی حیواناتی مانند گاو تولید می شوند، یکی از فرش های گران قیمت و خاص می باشد. در انواع رایج فرش پشم و نخ های مصنوعی اصلی ترین ماده ی اولیه در بافت فرش محسوب می شوند. اما مدل های خاصی نیز وجود دارند که مواد اولیه آن ها متفاوت می باشد. فرش چرم و پوست فرایند تولید متفاوتی نسبت به سایر فرش ها دارد. فرش چرم و پوست را می توان زیرمجموعه فرش های مدرن به شمار آورد.

یکی از ویژگی های فرش چرم و پوست، اندازه و ابعاد آن می باشد. این نوع از فرش ها در ابعاد و اندازه های بزرگ تولید نمی شوند. بزرگ ترین اندازه ای که برای این نوع از فرش ها می توانید پیدا کنید 6 متری است. این فرش ها در ابعاد هندسی استاندارد نیز تولید نمی شوند و شما می توانید آن ها را در ابعاد نامنظم پیدا کنید. فرش پوست و چرم براساس نوع بافت و ماده ی استفاده شده در تهیه آن به سه دسته تقسیم می شود:

  • فرش پوست یک تکه
  • فرش پوست کلاژ یا چهل تیکه
  • فرش کلاژ چرم
  • فرش پوست به همراه چرم

چرم گاوی حکاکی

چرم گاوی حکاکی چرم گاوی حکاکی ایران زبانزد تمام دنیا می باشد و صادرات آن سالانه از ایران به سراسر دنیا انجام می شود. این محصول بسیار پر فروش است و طرفداران زیادی نیز دارد. زیرا با کمک این چرم وسایل بسیار زیبایی ساخته و روانه بازار می شود از جمله این وسایل عبارتند از: انواع کیف ها و جاسوئیچی ها و موارد دیگر از این قبیل که بسیار جذاب و مشتری پسند هستند.

چرم گاوی به دلیل ضخامت بالایی که دارد برای حکاکی بسیار مناسب می باشد و محکم و مقاوم است. همچنین این چرم انعطاف پذیری زیادی دارد و بدون رنگ است و با آن می توان وسایل مختلفی را ساخته و پرداخت کرد. به دلایلی که گفته شد چرم گاوی حکاکی را می توان یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین چرم ها دانست که مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد.