هر آنچه که باید قبل از انتخاب مبل چرمی بدانید

در اینجا نحوه انتخاب، نگهداری و تمیز کردن مبل چرمی آورده شده است

چرم مبل های ما از دگرگونی پوست حیوانات با دباغی به دست می آید. این پوست ها عمدتاً از گاو (به اصطلاح چرم چرم گاوی) یا گاومیش می آید. علاوه بر مبل‌های چرمی، مبل‌هایی با رنگ‌های نابوک، جیر، چرم اسپلیت یا حتی بای کاست نیز وجود دارد.

توجه داشته باشید که از سال 1986 یک فرمان استفاده از این نام‌گذاری‌ها را تنظیم کرده است، که باید به وضوح روی برچسب‌های محصولات ظاهر شوند. چگونه می توان این همه چرم را تشخیص داد؟ کدام چرم را برای چه استفاده ای انتخاب کنیم؟ مزایا و معایب آنها چیست؟ چه مراقبت هایی برای نگهداری طولانی مدت مبل چرمی شما وجود دارد؟

وقتی پوست چرم می شود

این عمل دباغی است که پوست را به چرم تبدیل می‌کند، این ماده بسیار نفسانی و هدف همه آرزوها از زمان وجود انسان. این عمل باعث نرمی و پوسیدگی پوست می شود. با 85% نمک های کروم انجام می شود که انعطاف پذیری و ثبات را برای چرم به ارمغان می آورد. تعجب نکنید که حتی بزرگترین تولید کنندگان از چرم دباغی کروم استفاده می کنند. کروم 6 که به دلیل اثرات سرطان زا ممنوع شده است، جای خود را به کروم سه ظرفیتی (Cr III) داده است که خیلی سبز نیست اما خطرناک نیست. دباغی قدیمی با استفاده از عصاره های گیاهی (میموزا، شاه بلوط و غیره) برای چرم های بسیار ضخیم و غیر قابل ارتجاع است که برای آنها یک روکش طبیعی مورد نظر است. 100% سبز هم نیست.

گل کامل و گل اصلاح شده
پس از دباغی، چرم از ضخامت آن نصف می شود. به این عمل تقسیم می گویند.

قسمت بالایی که شامل اپیدرم حیوان می شود، قسمت نجیبی است که به آن دانه کامل می گویند، قسمتی که بهترین کیفیت را به مبل های چرمی و کمربند چرمی مردانه می دهد. قسمت زیرین آن چرم دوشاخه یا اسپلیت نامیده می شود.

فقط پوست حیوانات جوان و خوب تغذیه شده، معمولاً از اروپا، عالی است. غالباً حیوان صدماتی را تجربه کرده است، پوست آن مشخص شده است، از این رو مفهوم “گل اصلاح شده” وجود دارد: پس از برنزه شدن، پوست تحت یک سمباده ملایم روی اپیدرم قرار می گیرد تا این علائم از بین بروند. این اصلاح آن را نازک تر می کند: بنابراین این چرم در مقایسه با دانه کامل از کیفیت پایین تری برخوردار است.

چرم بزی اصل

معماری log
Nubuck، مخملی یا bycast؟
توجه به برچسب های محصولات و نامگذاری آنها که تنظیم شده است بسیار مهم است زیرا تشخیص تفاوت بین چشم همیشه آسان نیست:
نوبوک (عکس): هنگامی که دانه اصلاح شده بیشتر سمباده می شود، نوبوک را به دست می آوریم، چرمی با ظاهری مخملی و لمسی حسی اما بسیار ظریف. حساس به نور، اصطکاک و کثیفی، نگهداری آن بسیار مشکل بوده و قیمت آن بالاست.
چرم جیر (که قبلاً جیر نامیده می شد) ظاهر فیبری بیشتری نسبت به نوبوک دارد. این گل کامل را نشان می دهد که گوشت آن دچار ساییدگی شده است که این ویژگی مخملی را به آن می بخشد. نباید با پوسته مخملی، رنگدانه شده یا غیر رنگی، که شبیه آن است اما از قسمت پایینی اپیدرم تشکیل شده و کیفیت بسیار پایین تری دارد، اشتباه گرفت. شاسد بریاتان جالب باشد که از این نوع چرم برای ست کیف و کمربند چرم مردانه هم استفاده میشود.

در مورد بازیگر کناری، نام چرم به آن تعلق نمی گیرد. این یک چرم تقسیم شده است که با روکش پلی اورتان بسیار ضخیم پوشانده شده است که به آن ظاهر صاف چرم می دهد (چرم بدلی که از پایه پارچه ای روکش شده ساخته شده است).

پوشش های چرمی

پس از اینکه چرم دباغی شد و شکافته شد، تکمیل (یا تکمیل) را تمرین می کنیم که ظاهر نهایی را به آن می بخشد.

روی چرم های دانه کامل، ما تمرین می کنیم:
پرداخت آنیلین (عکس): فقط یک پوشش شفاف بدون پوشش اعمال می شود و زیبایی چرم را بسیار طبیعی جلوه می دهد. حساس به لکه (حتی آب) و نور (تغییر رنگ احتمالی) و کثیفی، نگهداری آن مشکل است و برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند و صاحبان حیوانات خانگی توصیه نمی شود.
پوشش نیمه آنیلین: یک پوشش رنگدانه ای که توسط یک لایه شفاف محافظت می شود، دانه کامل را می پوشاند. چرم شکننده اما طبیعی باقی می ماند.

قیمت پارچه مبلی طرح چرم

طراحی داخلی Chimera
رنگدانه (عکس): یک پرایمر رنگی بسیار پوشش دهنده و ضد آب روی سطح چرم پاشیده می شود که حساسیت آن را نسبت به آب و لکه بسیار کمتر می کند و نگهداری آن را آسان می کند، اما روکش آن کمتر طبیعی است که حتی به لیل با کیفیت آن جاکلیدی چرم حیوانات هم استفاده شده است.

دانه بندی: برای تقویت دانه های چرم، گاهی اوقات دانه کامل را به طور مصنوعی با یک عملیات مکانیکی دانه بندی می کنند.
کارول دوگلی، طراحی داخلی-دکوراسیون
روی گل های اصلاح شده تمرین می کنیم:
پوشش رنگدانه شده (عکس): پوست اصلاح شده به صورت توده رنگ آمیزی می شود و سپس یک فیلم محافظ بسیار پوشاننده روی آن روی سطح اعمال می شود یا در مورد

مخصوصاً برای رنگ های روشن، فقط یک لایه رنگدانه ساده روی سطح را بپوشانید. مبل چرمی در برابر نور و کثیفی محافظت می شود و برای استفاده فشرده آماده است. قیمت پریمیوم آن جذاب است.
دانه بندی: روی گل های اصلاح شده، سمباده روی سطح، دانه های چرم از بین رفته است، بنابراین تقلید از این دانه با عملیات مکانیکی معمول است.

چرم مشهد زنانه

چه چیزی را به خاطر بسپاریم؟

یک مبل با کیفیت بالا کاملاً از چرم تمام دانه با روکش آنیلین یا نیمه آنیلین ساخته شده است، اما 95 درصد مبل های تجاری از چرم اصلاح شده و رنگدانه شده تشکیل شده است که حداکثر طول عمر را با حداقل نگهداری دارد. اگر قیمت آنها برای شما جذاب به نظر می رسد، قسمت های نامرئی مبل بدون شک چرم دوشاخه هستند (یعنی اکثر مبل ها) و مقاومت آنها کمتر است این نوع چرم در صندل چرم مردانه هم به دلیل کیفتی بالایی که برخوردار است استفاده میشود.

چرم خرد شده که به طور غیرقابل برگشتی آرام می شود و در نتیجه شکار می کند، باید روی صندلی ها ممنوع شود. ارزان‌ترین مبل‌های چرمی از جنس پوسته با روکش با ظاهری تا حدودی پلاستیکی هستند که در صورت بی‌کیفیت بودن روکش، به مرور زمان دچار شکستگی، ترک خوردن یا حتی چسبندگی می‌شوند. چرم جیر و نوبوک بسیار گران تر، حساس تر و مقاوم تر هستند، اما نگهداری آنها دشوار است.
latelierdarchi.fr
سازش درست؟
همانطور که دیدیم، دانه اصلاح شده رنگدانه شده در برابر مالش مقاوم‌تر است اما روکش آن نسبت به چرم تمام دانه طبیعی و حسی کمتر است. یک مصالحه خوب می تواند دانه کامل رنگدانه شده باشد که نسبت به دانه کامل آنیلین شکننده تر است زیرا درمان آن به خوبی در برابر لکه، نور و مالش مقاومت می کند و نگهداری آن ساده است. ولی قیمتش هم بالاتره…

واکس مبل چرم طبیعی

کیت جمهوری
ضخامت و رنگ
اگرچه معمولاً مبل هایی با ضخامت چرمی 0.9 میلی متر وجود دارد، اما نباید چرمی کمتر از 1.1 میلی متر را انتخاب کنید که به دلیل اصطکاک که متحمل می شود، خطر شکار غیرقانونی و آسیب دیدن آن را دارد. در فروشگاه های بزرگ، بیشتر چرم های انتخاب شده ضخامتی کمتر از 1.3 میلی متر دارند. ضخامت چرم گاو خوب معمولاً 1.5 میلی متر است در حالی که برای چرم گاومیش 2 تا 4 میلی متر ضخامت دارد.

تا آنجا که به رنگ‌آمیزی مربوط می‌شود، چرم رنگ‌شده در انبوه، رنگ‌شده در عمق به روشی همگن، بهتر از رنگ‌آمیزی سطحی است. از نظر رنگ، مبل های چرمی را در رنگ های قهوه ای، مشکی، سفید و تمام رنگ ها خواهید یافت.

مراقبت از مبل چرمی

منتظر نباشید کثیف شود تا عمل کنید! برای اینکه کفش چرم پاشنه سه سانتی و مبل چرمی سفید، قهوه ای یا مشکی شما دوام طولانی داشته باشد، مهم است که گرد و غبار آن را پاک کرده و هر سه ماه یکبار به آن رسیدگی کنید. برای انجام این کار، یک محصول شستشوی مناسب (مانند صابون مارسی) را با یک پارچه نرم بمالید، سپس یک محصول تمیز کننده که مخصوص چرم اثاثه یا لوازم داخلی است، یک نوع موم که یک سد محافظ، به ویژه در برابر تعریق، سبوم ایجاد می کند. دیگر لازم نیست که چرم را مانند قبل با محصولات چرب نافذ “تغذیه” کنید، زیرا مبل های فعلی انعطاف پذیر هستند و اکثر مبل ها از قبل دارای پوشش ضد آب هستند، خطر اشباع و چسبندگی آن وجود دارد.


معماری داخلی اره منبت کاری اره مویی
برای روکش های نابوک یا مخملی، آنها را مرتب جاروبرقی بکشید، زیرا گرد و غبار بیشتری جمع می کنند که رنگ آنها را کدر می کند. آنها را ضد آب کنید تا کمتر مستعد لک و آب شوند و الیاف آنها را مرتباً با برس کرپ صاف کنید. اگر تا به حال لکه چرب ایجاد کرده اید، بلافاصله خاک رس Sommières را بمالید و لکه را از بیرون به سمت داخل درمان کنید تا بزرگ نشود. برای سایر لکه ها، یک پاک کن مخصوص یا ساینده بسیار ریز را امتحان کنید.