نخود فرنگی با پوست موجب سرطان روده در کودکی شد

نخود فرنگی با پوست شانس ابتلا به بیماری های دستگاه گوارش مانند بیماری التهابی روده، بیماری روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

محافظت در برابر بیماری های قلبی خواص نخودفرنگی و ارزش غذایی زیاد آن ممکن است دلیلی برای محافظت از شما در برابر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند: بیماری قلبی باشد.

نخودفرنگی حاوی مواد مغذی است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند، مانند: منیزیم، پتاسیم و کلسیم و رژیم غذایی غنی از عناصر فوق به جلوگیری از فشار خون بالا که عاملی برای بیماری های قلبی است کمک می کند.

همچنین مشخص شد که فیبر بالای موجود در نخود و سبزیجات به طور کلی به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می کند، که عاملی برای بیماری قلبی نیز هست.

ناگفته نماند که نخودفرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد و احتمال آسیب به سلول های قلب را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان خوردن منظم نخودفرنگی به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد به کاهش شانس ابتلا به سرطان کمک می کند.

نخودفرنگی همچنین حاوی ساپونین هایی است که به دلیل خواص ضد سرطانی خود شناخته می شوند و بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که ممکن است رشد تومورهای سرطانی را کاهش دهند.

علاوه بر این، نخود فرنگی حاوی بسیاری از مواد مغذی است که شانس ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، مانند: ویتامین K، که به ویژه در مبارزه با سرطان پروستات مفید است .

ارزش غذایی نخود سبز نخود فرنگی سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است و نخودفرنگی با داشتن درصد بالایی از پروتئین از سایر انواع سبزیجات متمایز می شود.