زنانی که در غذا از بادمجان دلمه ای استفاده می کنند بیشتر مورد توجه همسرشان هستند

در تحقیقات دیگری، محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که مصرف زیاد بادمجان دلمه ای را داشتند، نسبت به زنانی که کمتر از این ترکیبات مصرف می‌کردند، به طور قابل‌توجهی فشار خون پایین‌تر و سفتی کمتری در شریان‌ها داشتند.

با غذاهای دیگری که می توانند سلامت قلب را تقویت کنند آشنا شوید.بادمجان حاوی فیبر است و این ممکن است برای سطح کلسترول مفید باشد.

یک فنجان مکعب بادمجان پخته شده، به وزن 96 گرم (گرم)، حاوی حدود 2.4 گرم فیبر منبع معتبر است.

نتایج یک مطالعه در سال 2014 در جوندگان نشان داد که اسید کلروژنیک، یک آنتی اکسیدان اولیه در بادمجان، ممکن است سطوح لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول “بد” را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش دهد.

مدیریت کلسترول بالا؟ بیاموزید که کدام غذاها را بخورید یا از آنها اجتناب کنید.

پلی فنول های موجود در بادمجان ممکن است به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک کند. آنتوسیانین ها و اسید کلروژنیک از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. در دراز مدت، این ممکن است به جلوگیری از رشد تومور و گسترش سلول های سرطانی کمک کند.

آنتوسیانین‌ها ممکن است با جلوگیری از تشکیل رگ‌های خونی جدید در تومور، کاهش التهاب و مسدود کردن آنزیم‌هایی که به گسترش سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند، به این موضوع کمک کند.

رژیم غذایی چه تاثیری بر خطر ابتلا به سرطان سینه دارد؟

مطالعات حیوانی نشان می دهد که ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان، ممکن است به محافظت از غشای سلول های مغز در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. ناسونین همچنین به انتقال مواد مغذی به سلول‌ها و دفع مواد زائد به بیرون کمک می‌کند.

آنتوسیانین ها همچنین به جلوگیری از التهاب عصبی و تسهیل جریان خون به مغز کمک می کنند. این می تواند به جلوگیری از از دست دادن حافظه و سایر جنبه های زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن کمک کند.

آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که ناسونین ممکن است تجزیه چربی‌ها را در مغز کاهش دهد، فرآیندی که می‌تواند باعث آسیب سلولی شود.

درباره غذاهایی که می توانند عملکرد مغز را تقویت کنند بیشتر بدانید.